01 02 03 Nerdy Treats: Tømmermænds tv på årets første dag 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Tømmermænds tv på årets første dag

34
Via  giphy

Ja det var så det, nu er 2015 overstået og 2016 er blevet budt velkommen med både bulder, brag, fest og champagne. Jeg håber at alle jer nørder derude er kommet godt ind i det nye år, og ser frem til nye og spændende tider, specielt med alle de film der venter lige rundt om hjørnet i biffen... og ikke ligger brak med alt for mange tømmermænd dagen derpå.

Helt frisk er man dog næppe her på den første dag i det nye år, jeg mener, når  et år slutter og et nyt begynder er jo næsten altid anledning til en en god fest. Herhjemme er der da i hvert fald dømt sofa-hygge og nem mad det meste af dagen, for vi er naturligvis lidt trætte i masken efter gårsdagens strabadser. 

Men jeg er nok ikke den eneste, der kunne bruge en afslappet dag i sofaen foran flimmeren, derfor har jeg lavet en lille liste over mine bedste forslag til tømmermænds tv her dagen derpå. 

En lille opskrift har jeg faktisk også til jer idag, dog er den ikke fra fiktionens verden. Men hvem ville sige nej til en lille sød nytårs godte mens man ligger med stængerne oppe i sofaen og ser film?
Opskriften jeg har til Jer i dag er på fine små kransekagetoppe, og ja det er naturligvis rester fra igår, men de gør sig bestemt også godt som film snack dagen derpå.

De er dog lidt specielle, de er nemlig sukkerfrie da jeg er glukose sensitiv, og bliver mega dårlig hvis jeg spiser for meget sukker, men jeg har kærestens ord for at de smager dejligt, også selvom man er vandt til den alm. slags. Men bare rolig, hvis I ikke er så eventyrlystne skal jeg nok også skrive hvordan de  kan laves i en udgave med sukker.


Nørdens tømmermænds TV 


På TV3 viser de "Percy Jackson og Lyntyven" kl 14:30, lige bagefter viser de "The Golden child" og kl 18:45 står den på "Nat på museet 2" tre gode film for os der elsker en lille smugle action sammen med god humor, mytologiske væsner, legender og historisk ukorrekte personer.
På TV2 Zulu viser de både Zulu comedy galla kl 14 og del 1 og to af årets comedy aid kl 16:25 til alle os som helst vil ligge i sofaen med latterkramper
Hvis man mere er til streamingtjenester kan man på viaplay nyde godt af serier i lange baner i selskab med drengene fra South Park, vores alle sammens Friends, de eventyrlige beborer i byen Storybrooke fra Once Upon a Time og Coulson og hans frygtløse  agtener fra SHIELD. Men man kan naturligvis også nyde godt af deres store udvalg af film inden for alle genrer 
Sidst men ikke mindst kan man på netflix chille sammen med Doctor Who, Lord Grantham fra Downton Abbey, Winchester brødrene fra Supernatural, Jessica Jones, Daredevil, Arrow og naturligvis også Sherlock Holmes og Watson i BBC serien Sherlock... 

...Ja jeg tror sørme at hopper tilbage i sofaen og ser lidt Sherlock inden den står på comedy aid sammen med kæresten. Han var nemlig inden og se det live den 30. december og har forsikret om at det er et show der er værd at se.


Sukkerfrie kransekage toppe - 16 stk.

300 g sukekrfri marcipan/ alm. marcipan
75 g kokospalme sukker/ 50 g sukker 
2 æggehvider 
Pynt
50 g hvid chokolade 
(50 g mørk chokolade)

Ælt marcipan, sukker og æggehvide sammen til en blød og ensartet masse

Kom nu kransekage massen i en sprøjte pose med stjerne tyl og sprøjt massen ud i små toppe på en bageplade med bagepapir 

Bag toppene ved 200 grader i 5 - 10 min. eller indtil de begynder at blive gyldne

Lad nu tommene køle af og sprøjt lidt smeltet hvid chokolade over dem som pynt'

Når chokoladen er stivnet kan man dyppe bundende i lidt smeltet mørk chokolade hvis man har lyst


Etiketter: ,

35 36 37 38